تحلیل-swot-2000x1125

چگونه شروع به نوشتن محتوا کنیم؟ راهنمای مرحله به مرحله

وب‌سایت شما نماینده برند شماست. اگر نوشتن محتوا را به درستی نیاموزدید و محتوای خسته کننده‌ای تولید کنید، برند شما نیز همین گونه خواهد بود و فرقی نخواهد داشت که محصولات شما چقدر خوب باشند، به زودی فروش خود را از دست خواهید داد.

نوشتن کاری رویایی است اما برای همه نیست. بعضی نویسنده صفحه محصول می‌شوند و برخی امثال آقای نیل پتل. در حالیکه به نظر می‌رسد محتوا نویسان زندگی راحتی دارند، بسیاری در خانه کار می‌کنند و زمان کارشان را خودشان تعیین می‌کنند، اما اکثر آن‌ها زندگی راحتی ندارند. زیرا که مهارت کافی برای موفقیت را ندارند. فراموش نکنید هرچقدر در نویسندگی با استعداد باشید، کافی نیست. چگونه نوشتن محتوا اصولی دارد و اگر می‌خواهید در زمینه تولید محتوا فعالیت کنید باید با روال درست کار آشنا باشید.

اگر می‌خواهید شما را به عنوان یک بازاریاب محتوایی عالی بشناسند، باید محتوایی که می‌نویسید KPIهای لازم را به دست آورد. به طور مثال صفحات شما باید ترافیک خوبی داشته باشند، بک لینک بگیرند، نرخ تبدیل بالا داشته باشند و دیگر شاخص‌های لازم را به دست آورند.

در ابتدا اهمیت تحقیق و ایده پردازی در مقاله خود را دست کم نگیرید. ایده محتوای شما را از شکست دور می‌کند و تحقیق به پایداری آن کمک می‌کند. اما زمان نیز برای شما مهم است و نمی‌خواهید ساعت‌ها صرف تحقیق و نوشتن کنید. بنابراین داشتن لیستی از نکات مربوط به چگونگی تولید محتوا می‌تواند در زمان شما صرفه جویی کند و کیفیت محتوایتان را هم بالا ببرد.

22 نکته درباره نحوه نوشتن محتوا برای وب‌سایت

1. از مدل “هرم معکوس” پیروی کنید.

نوشتن محتوا - هرم معکوس

بر اساس مطالعات انجام شده، 55% از بازدید کنندگان وب، کمتر از 15 ثانیه در هر صفحه می‌گذرانند و در همان زمان کوتاه تصمیم می‌گیرند که آیا سایت شما اطلاعات مورد نیازشان را ارائه می‌دهد یا خیر. پس بهتر است محتوای خود را مانند هرم وارونه یا مخروط تولید کنید. نکات اصلی در بالای صفحه و جزئیات به تدریج در پایین‌تر نوشته شوند.

2. مخاطب خود را بشناسید.

نوشتن محتوا - شناخت مخاطب

اکثر نویسندگان قبل از اینکه بدانند برای چه کسانی می‌نویسند انگشت بر صفحه کلید می‌گذارند. شما این اشتباه را مرتکب نشوید. قبل از هر چیز مخاطب اصلی و مخاطب ثانویه خود را بشناسید. به عنوان مثال شما می‌خواهید وب‌سایتی برای یک شرکت تبلیغات آنلاین راه اندازید. مخاطبان اصلی مشتریان موجود آن شرکت و مخاطبان ثانویه که بسیار زیاد هستند می‌توانند شامل دیجیتال مارکترها، مدیران کسب‌وکارها و علاقه‌مندان دیجیتال مارکتینگ باشند. باید مطمئن باشید که محتوای شما برای همه این افراد قابل دسترسی و کاربردی است. آن‌ها به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟ در کجاها فعال هستند و مشکلاتشان چیست؟

مخاطبان، محتوای وب را از راه‌های مختلف همچون نتایج جستجوی گوگل، لینک‌های وب‌سایت‌های دیگر، اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی و ایمیل پیدا می‌کنند. مورد اول یعنی نتایج جستجوی گوگل در زمان نوشتن محتوا برای وب اهمیت ویژه‌ای دارد. محتوای شما هرچقدر خوب و آموزنده باشد، اگر برای موتور جستجو بهینه نشده باشد احتمال کمی وجود دارد که افراد آن را پیدا کنند. پس باز هم به مخاطبان خود فکر کنید: آن‌ها چه واژه‌هایی را گوگل می‌کنند؟ و به دنبال چه اطلاعاتی هستند؟

3. تولید محتوا را همیشه با تحقیق درباره کلمه کلیدی و عنوان شروع کنید.

نوشتن محتوا - کلمه کلیدی و عنوان

قبل از شروع به نوشتن محتوا، باید بدانید درباره چه می‌خواهید بنویسید و اگر سئوی محتوا را همزمان با نوشتن آن انجام دهید، دو هدف را با یک تیز زده‌اید و در وقت خود صرفه جویی کرده‌اید. نیل پاتل، نویسنده و بازاریاب برتر از دیدگاه نیویورک تایمز، تحقیق درباره کلمه کلیدی را مهمترین بخش بازاریابی دیجیتال می‌داند.

کلمه کلیدی ابزاری است که محتوای شما را ارزشمند، خوانا و مطابق با جستجوی کاربران می‌کند اما برای انتخاب کلمه کلیدی مراقب اشتباهات رایج باشید.

به هیچ وجه بیش از حد کلمات کلیدی را در محتوای خود نگنجانید. با این کار محتوای شما برای کاربران و موتورهای جستجو غیر قابل اعتماد می‌شود. در این صورت کاربران به سرعت از صفحه و وب‌سایت شما خارج می‌شوند و موتورهای جستجو نیز رتبه ایندکس شما را کاهش می‌دهند. موتورهای جستجو هر روز هوشمندتر می‌شوند و شما مجبور به استفاده از کلمات کلیدی نادرستی که کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند نیستید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید یوست می تواند اطلاعات خوبی درباره سئوی محتوا به شما دهد.

از طرفی عنوان اولین بخشی است که مخاطب را به خواندن محتوای شما جذب می‌کند. همچنین در زمان جستجوی گوگل، عنوان سئو نیز بسیار مهم است. از این دو عنوان به راحتی نگذرید و نحوه حرفه‌ای نوشتن عنوان‌ها را یاد بگیرید.

4. جمله اول تکلیف خوانندگان را مشخص می‌کند.

نوشتن محتوا - تاثیر جمله اول

نوشتن مقدمه‌ بخش مهم و سخت محتوا است. شاید به نظرتان عجیب باشد که از ابتدا سر اصل مطلب بروید. احتمالا بیشتر ترجیح می‌دهید مقدماتی فراهم کنید و وقتی احساس کردید خواننده آماده است، کم کم به سراغ موضوع اصلی بروید اما در این صورت خواننده شما به موضوع اصلی نمی‌رسد و از صفحه خارج می‌شود.

بازدید کنندگان وب‌سایت شما برای حل مشکل یا به دست آوردن اطلاعات و در حالت ایده‌آل برای خرید آنجا هستند. پس اگر در همان ابتدا دلیلی برای خواندن مقاله به آن‌ها ندهید، مشکل خود را در جای دیگری رفع خواهند کرد.

قسمت معرفی این مقاله را ببینید. جمله اول به این شکل شروع می‌شود: “وب‌سایت شما نماینده برند شماست.” ما در 5 کلمه اول به شما درباره اهمیت این مقاله گفتیم، در اواسط آن درباره KPI صحبت کردیم که به شما یادآوری کنیم به ما نیاز دارید و در انتها با تیتری جذاب، شما را به خواندن ادامه محتوا تشویق کردیم.

هر بخش محتوا را که می‌نویسید، به خوانندگانتان بگویید که چرا باید وقت خود را پای آن بگذارند؟ آموزش شما چه کمکی به آن‌ها می‌کند؟ و در انتها به چه هدفی می‌رسند؟

5. در زمان نوشتن محتوا به خواننده حس منتقل کنید.

نوشتن محتوا - برانگیختن احساسات

فاکتورهای زیادی وجود دارد که محتوای شما را وایرال کند. تبلیغات نقش بزرگی دارد، هویت برند، زمان بندی و شانس نیز تاثیر دارند اما هیچکدام به اندازه اثرات عاطفی مهم نیستند. اگر با کارشناسان بازاریابی صحبت کنید، ممکن است هر کدام فاکتورهای مختلفی بگویند اما همه بر ایجاد واکنش عاطفی در خواننده تاکید خواهند داشت. آیا محتوای شما، تعامل ایجاد می‌کند؟ الهام بخش است؟ فهمیده می‌شود؟

برای هر محتوایی که تولید می‌کنید باید از خود درباره ارزش محتوایتان بپرسید. به عنوان مخاطب اگر این محتوا را نخوانید، آیا چیزی را از دست داده‌اید؟ اگر جوابتان خیر است که محتوای شما ارزشی ندارد. پس دفعه بعدی که می‌خواهید شروع به نوشتن محتوا کنید، درباره نقاط مثبت محتوا و بیشتر کردن تاثیر عاطفی آن از خود بپرسید. به این شکل، نوشتن محتوای وایرال عادت شما می‌شود.

6. از افعال فعال استفاده کنید.

نوشتن محتوا - استفاده از افعال فعال

تولید محتوا برای وب باید قدرتمند و مستقیم باشد. ساختار جمله، انتخاب کلمات و سبک شما باید بر عمل تاکید کند. از صدای منفعل استفاده نکنید. زمانیکه جای سوژه و موضوع را در یک جمله تغییر دهید، صدای منفعل نخواهید داشت. مثلا به جای “شیر به روستا حمله کرد” از “روستا توسط شیر مورد حمله قرار گرفت” استفاده کنید. جمله اول که صدای منفعل است بر روستا تاکید دارد اما جمله دوم که نشان دهنده جمله فعال است، بر عمل که حمله شیر است تاکید می‌کند. یا به جای جمله “این محصول را می‌توان در وب‌سایت ما سفارش داد” از جمله “شما می‌توانید این محصول را در وب‌سایت ما سفارش دهید.” استفاده کنید. صدای فعال به ایجاد جملات مختصر و باب طبع خواننده کمک می‌کند. با مخاطب خود مستقیم صحبت کنید و او را خطاب قرار دهید.

همچنین به عنوان یک تولید کننده محتوا برای وب‌سایت، باید از افعال منحصر به فرد و هیجان انگیز برای تاثیر گذاشتن بر خواننده استفاده کنید. به طور مثال به جای نوشتن ” ما قیمت‌ها را کاهش دادیم” از “ما قیمت‌ها را شکستیم یا شکافتیم” استفاده کنید.

سعی کنید سبک جمله خود را تغییر دهید. در طول محتوا بیشتر از جملات ساده و کوتاه استفاده کنید تا زمانیکه از جملات طولانی‌تر استفاده می‌کنید توجه مخاطب جلب شود. همچنین از افعال جالب برای برجسته کردن عمل‌های مهم و در باقی موارد از افعال معمولی استفاده کنید. این تغییرات کوچک باعث می‌شوند محتوای شما جذاب شود و تعامل ایجاد کند.

7. جملات ساده و کوتاه بنویسید.

نوشتن محتوا - جملات ساده و کوتاه

شما چارلز دیکنز نیستید که از جملات طولانی و سخت استفاده کنید. مخاطبان شما هم برای خواندن الیور توئیست در سایت شما نیستند. دامنه توجه خواننده امروز به جملات حداکثر 20 کلمه‌ای یا کمتر است. بنابراین جملات خود را کوتاه بنویسید. همچنین کلمات ساده مخاطب گسترده‌تری دارد. تمرکز خود را بر اسم و فعل قرار دهید و از صفات و قیود کمتری استفاده کنید.

8. از کلمات ساده استفاده کنیم یا تخصصی؟

نوشتن محتوا - کلمات ساده یا تخصصی

باید برای مخاطبان خود بنویسید. استفاده از کلمات تخصصی برای سئو مهم است و در برخی موارد می‌تواند محتوای شما را برای مخاطب واضح‌تر و معتبرتر کند. اما مخاطبان اصلی شما چه کسانی هستند؟ خود را به جای آن‌ها بگذارید. استفاده از کلمات تخصصی برای آن‌ها جذاب است یا زبان ساده را بیشتر می‌پسندند؟ اگر مخاطب شما طرفدار کلمات ساده باشد، استفاده از کلمات تخصصی ممکن است به سئوی شما کمک کند اما باعث می‌شود مخاطب خود را از دست بدهید پس به مرور زمان رتبه گوگل‌تان هم کاهش خواهید یافت. حتی الامکان محتوای خود را ساده بنویسید تا مخاطبان بیشتری بتوانند به راحتی آن را بخوانند.

9. تصویرسازی کنید.

نوشتن محتوا - تصویر سازی

از داستان‌های خلاق و مثال‌های آشنا، برای کمک به تصویرسازی و درک خوانندگان از محتوا کمک کنید. این کار خواندن محتوای شما را دلچسب‌تر می‌کند. به طور مثال نیل پتل در مقاله خود درباره سئو، زمانیکه می‌خواهد از سئوی داخلی و خارجی صحبت کند، وب‌سایت شما را به خانه‌ای تشبیه می‌کند که سئوی داخلی، داخل خانه را مرتب می‌کند و سئوی خارجی‌ فضای خارج خانه را می‌سازد و اگر هردوی آن‌ها مرتب نباشند، وب‌سایت شما دیده نخواهد شد.

10. در خلال محتوای متنی خود، محتوای بصری بگنجانید.

نوشتن محتوا - محتوای بصری

تحقیقات نشان می‌دهند که مغز انسان اطلاعات بصری را 60 هزار بار سریعتر از متن پردازش می‌کند. پس وجود تصویر، نمودار، اینفوگرافیک و ویدیو در درک موضوع بسیار کمک می‌کند. تصویر به خرد شدن محتوای شما کمک و خواندن آن را آسان می‌کند.

11. نامه الکترونیکی در مقابل ایمیل، جهان پهنا در مقابل اینترنت و دیگر معادل‌های زبانی

نوشتن محتوا - معادل کلمات

زبان همیشه تغییر می‌کند و شما به عنوان تولید کننده محتوا باید برای جذب مخاطب این تغییرات را در نظر بگیرید. به عنوان مثال رسانه‌ها مدت‌هاست از نامه الکترونیکی به جای ایمیل استفاده می‌کنند اما کاربران معمول از کدام استفاده می‌کنند و شما برای کدام ‌می‌نویسید؟ و یا معادلی که فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی برای اینترنت در نظر گرفته است تا چه اندازه استفاده می‌شود؟

نکته اصلی این است که شما برای مخاطب می‌نویسید نه خودتان. پس هرچه زبان شما به مخاطبانتان نزدیک‌تر باشد، موفق‌تر خواهید بود. سازگار باشید و تغییرات را در نظر داشته باشید تا محتوایی مخاطب پسند بنویسید.

12. می‌خواهد یا می‌خاهد. مسئله این است!

نوشتن محتوا - املای صحیح کلمات

هیچ چیز به اندازه املای غلط کلمات نمی‌تواند مخاطب شما را اذیت کند. اگر از املای کلمه‌ای مطمئن نیستید، حتما آن را گوگل کنید و کلمه صحیح را به کار ببرید. همچنین استفاده از علائم نگارشی و دستور زبان در جای صحیح، باعث می‌شود خواننده شما بهتر منظورتان را درک کند. هر چیزی را که مطمئن نیستید یا نمی‌دانید گوگل کنید و درباره آن بخوانید. هرچه بیشتر تحقیق و بررسی کنید محتوان روان‌تر و صحیح‌تری خواهید نوشت.

13. مترادف کلمات را بشناسید.

نوشتن محتوا - مترادف کلمات

کلمات مانند شیرینی‌ها هستند. همه ما کلمات مورد علاقه خود را داریم. اما آیا مورد علاقه خوانندگان نیز هستند؟ تا به حال محتوای خود را بررسی کرده‌اید که چه کلماتی را بیش از حد استفاده می‌کنید؟ سعی کنید مترادف آن‌ها را پیدا کنید و در بعضی موارد از مترادف‌ها استفاده کنید.

14. زمانیکه برای وب می‌نویسید، محتوایتان را خرد کنید.

نوشتن محتوا - پاراگراف‌های کوتاه

اگر رمان می‌نویسید چندان مهم نیست که هر پاراگراف شما چقدر طولانی باشد اما دنیای وب نویسی بسیار متفاوت از کتاب نویسی است. در تولید محتوا برای وب، پاراگرافی با پنج خط عالی است. حتی پاراگرافی با سه خط می‌تواند فوق عالی باشد. محتوا نویسان بزرگ حتی پاراگراف‌هایی با یک جمله نیز می‌نویسند. نگران نباشید که قبل از زدن دکمه اینتر، ایده شما کامل نشده باشد. آن را خرد کنید و در پاراگراف‌های کوتاه توضیح دهید.

15. بررسی اجمالی محتوایتان را آسان کنید.

نوشتن محتوا - بررسی اجمالی

علاوه بر قرار دادن مهمترین اطلاعات در بالای محتوا، مطمئن شوید که متن شما به راحتی قابل بررسی است. بیشتر خوانندگان وب وقتی وارد صفحه‌ای می‌شوند ابتدا نگاهی اجمالی بر محتوای آن می‌اندازند تا ببینند اطلاعاتی که نیاز دارند در آن وجود دارد یا خیر. به ندرت کسی بدون بررسی اولیه محتوا، از ابتدا تا انتها را می‌خواند.

پس سعی کنید به جای استفاده از پاراگراف‌های طولانی و سنگین متنی، از لیست‌های بولت یا عددی استفاده کنید. همچنین با عناوین مشخص، بخش‌های مختلف را جدا کنید. این زیر عنوان‌ها نه تنها به خوانندگان در مرور صفحه کمک می‌کنند بلکه به موتورهای جستجو نیز کمک می‌کنند تا محتوای شما را پیدا کنند. برای عناوین اصلی در بالای صفحات از H1، عناوین مهم داخل محتوا H2 و عناوین جزئی زیر مجموعه عناوین مهم را H4، H3 و … قرار دهید.

همیشه از فضای سفید استفاده کنید. وجود فضای خالی در بین محتوای متنی، خواندن آن را راحت‌تر و لذت بخش‌تر می‌کند.

16. بعد از نوشتن محتوا به آن ارزش افزوده اضافه کنید.

نوشتن محتوا - اضافه کردن ارزش افزوده

محتوای شما همیشه باید از نظر ایده‌ پردازی و نکات عملی ارزشی برای خواننده داشته باشد. اما اگر می‌خواهید ترافیک بیشتر و بیشتری کسب کنید و رتبه صفحه در موتورهای جستجو افزایش یابد، به خواننده‌های خود هدیه‌های خاص دهید. برای این هدیه نیاز به هزینه زیادی نیست. می‌توانید لینک یک وبینار رایگان، دانلود کتاب الکترونیکی رایگان یا هر چیزی از این دست باشد. در این صورت خوانندگان نه تنها سایت شما را به عنوان مرجع برای خود قرار می‌دهند بلکه به دوستان نیز معرفی می‌کنند.

17. لینک‌های خود را به روز کنید.

نوشتن محتوا - به روز رسانی لینک‌ها

اکثر نویسندگان محتوای وب از اهمیت لینک‌های داخلی خبر دارند. لینک دادن به صفحات دیگر وب‌سایت، سئوی شما را بهبود می‌بخشد، اطلاعات مفیدی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد و تعداد و زمان بازدید صفحات را افزایش می‌دهد. اما حتما لینک‌های مرتبط قرار دهید تا برای خواننده مفید باشد.

سعی کنید پست‌ها و صفحات قدیمی را دوباره مرور کنید و در صورت امکان لینک صفحات جدید را در آن‌ها قرار دهید. این کار نتایج جستجوی وب‌سایت شما را بهتر کرده، صفحات شما را برای کاربران مفیدتر و مرتبط‌ تر کرده و با این کار شما محتوای خود را تازه نگه می‌دارید. این کار یکی از راه‌های بهبود سئوی محتواهای قدیمی سبز است.

18. همیشه لینک منابع خود را قرار دهید.

نوشتن محتوا - لینک منابع

زمانیکه از محتوای سایت دیگری استفاده می‌کنید، حتما به آن سایت لینک دهید. داخلی یا خارجی بودن آن مهم نیست و نگران هدایت ترافیک خود به سایت دیگر نباشید. می‌توانید گزینه “باز شدن لینک در تب دیگر” را فعال کنید تا نگرانی انتقال ترافیک نباشید. شما با این کار حسن نیت خود را ثابت می‌کنید. سایت‌هایی که به آن‌ها لینک داده‌اید شما را می‌بینند و این برای بک لینک و کامنت گرفتن شما نیز مفید خواهد بود.

19. کاربر را تشویق به عمل مشخصی (CTA) کنید.

نوشتن محتوا - فراخوانی به عمل

هدف شما از نوشتن محتوا چیست؟ کاربران بعد از خواندن محتوای شما چه کاری باید انجام دهند؟ اگر جواب شما این است که “فقط آن را بخوانند”، بهتر است کار دیگری برای خود در نظر بگیرید. قبل از نوشتن محتوا باید بدانید که فراخوان به عمل (CTA) شما باید به چه منظوری باشد؟ و انقدر قانع کننده بنویسید که مخاطب چاره‌ای جز کلیک نداشته باشد.

حال چه فراخوان به عملی (CTA) را باید در محتوای خود قرار دهید؟ مثال‌هایی برای چگونه نوشتن برخی از CTAهایی که تقریبا در هر پست وبلاگ و یا صفحه فرودی می‌توانید قرار دهید عبارتند از:

  • دانلود؛ برای راهنمایی بیشتر درباره موضوع … راهنمای رایگان ما را دانلود کنید.
  • اشتراک در خبرنامه؛ برای دریافت هفتگی مطالب جدید در ایمیل خود، ثبت نام کنید.
  • اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی؛ کسی را می‌شناسید که این نکات برایش مفید باشد؟ این محتوا را به اشتراک گذارید و دوست و همکار خود را تگ کنید.
  • خرید؛ اینجا را کلیک کنید و با استفاده از کد “تولید محتوا” 30% تخفیف در خرید بگیرید.

زمانی‌که می‌خواهید CTA بنویسید، خود را به جای خواننده قرار دهید. چگونه متقاعد می‌شوید به درخواست شرکتی که تا به حال نام آن را نشنیده‌اید پاسخ مثبت دهید؟ حتی اگر این کار، اشتراک گذاری مقاله با یک دوست باشد. حال تلاش کنید CTA خود را طوری بنویسید که خوانندگان هرچه بیشتر به انجام آن ترغیب شوند و KPIهای بازاریابی و فروش شرکت را به دست آورید.

20. بهتر است خودتان محتوایتان را ویرایش نکنید.

نوشتن محتوا - ویرایش محتوا

در حالت ایده‌آل، بهتر است شخصی را برای ویرایش محتوای خود داشته باشید. اما اگر به هر دلیلی شخص دیگری برای ویرایش ندارید و نوشتن و ویرایش محتوا را خودتان انجام می‌دهید هر دو را در یک روز انجام ندهید. وقتی که تازه محتوایی را تولید کرده‌اید، ذهن شما هنوز درگیر موضوع است و ویرایش شما به درستی انجام نمی‌شود. آن را کنار بگذارید و یک روز یا حداقل چند ساعت بعد برای ویرایش آن برگردید.

در هر صورت اگر فقط خودتان ویرایش را انجام دهید، هرچقدر هم عالی این کار را بکنید، باز هم مواردی را از دست خواهید داد. اگر در شرکت شما شخصی وجود دارد که ویراستار خوبی می‌تواند باشد، بگذارید چشم دوم محتواهای شما باشد. به یاد داشته باشید که پشت هر نویسنده موفقی اعم از نویسنده‌های پر فروش یا کپی رایترهای کمپین‌های تبلیغاتی وایرال، یک ویرایشگر عالی وجود دارد.

21. به روز رسانی پست‌ها برای ارزش بیشتر

نوشتن محتوا - به روز رسانی پست‌ها

محتوای شما هرچقدر هم خوب باشد با گذشت زمان دیده می‌شود و اعتبار به دست می‌آورد. کم کم در شبکه‌های اجتماعی دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود، وبلاگ‌ها به آن لینک می‌دهند و موتور جستجو رتبه آن را بالا می‌برد اما همین گذشت زمان محتوا را به تاریخ انقضایش نزدیک می‌کند.

پس بعد از نوشتن محتوا آن را رها نکنید. مخصوصا محتواهایی که بهترین عملکرد را داشته اند، مجددا مورد بررسی قرار دهید تا بازدید کنندگان جدیدی به دست آورند. به آن‌ها محتوای به روز اضافه کنید و لینک‌ها و کلمات کلیدی آن را به روز کنید. موتورهای جستجو به آپدیت‌ها اهمیت می‌دهند و در رتبه بندی شما تاثیر می‌گذارد.

22. با یادگیری‌های بیشتر در زمینه نوشتن محتوای آنلاین و سئو، مهارت‌های خود را بالا ببرید.

نوشتن محتوا - یادگیری بیشتر

منابع بسیاری از جمله دوره‌های آنلاین، محتواهای متنی و فیلم‌های آموزشی بسیاری درباره مهارت‌های نوشتن محتوا در وب وجود دارد که برخی رایگان و برخی غیر رایگان هستند. هر روز برای یادگیری بیشتر تلاش کنید تا محتوای بهتری بنویسید و اطلاعات به روزتری داشته باشید.

جمع بندی

نوشتن کار سختی است و نوشتن محتوا برای وب‌سایت از آن هم سخت‌تر است. اما به یاد داشته باشید نیازی نیست از همان ابتدا بهترین محتوا را تولید کنید. نکاتی که گفته شد به شما کمک می‌کنند تا هر روز محتوای بهتری بنویسید و با بررسی منظم نیز می‌توانید آن‌ها را بهینه کنید. هرچه بیشتر یاد بگیرید و بیشتر بنویسید، به مرور محتوای وایرال عادت شما می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم آموخته‌ها و تجربیاتمان را به امید روشن کردن چراغی در راه نوشتن محتوا با شما در میان بگذاریم. برای آموزش کامل‌تر مقالات بیشتری را خواندیم تا بهتر بنویسیم. لطفا شما نیز نظرات و تجربه‌های خود را با ما در میان بگذارید. به امید هرچه غنی‌تر شدن وب فارسی.

منابع

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.