راهکارهای بازاریابی در لینکدین

راهکارهای بازاریابی در لینکدین

با حضور 660 میلیون کاربر تا اواسط سال 2019، لینکدین به شبکه اجتماعی با محوریت شبکه سازی تبدیل شده است. این شبکه سازی فقط شامل آشنایان شما نیست بلکه آشنایان آشنایان شما را نیز در بر می‌گیرد. و این می‌تواند قدرت واقعی لینکدین برای کسب‌وکارها باشد: رشد برند از طریق تبلیغات دهان به دهان. همچنین لینکدین، رتبه برتر تولید لید در بین شبکه‌های اجتماعی را دارد. پس اگر پروفایل لینکدین برندتان فعال نیست، از بسیاری رقبای خود عقب افتاده‌اید. این مقاله را با ما همراه باشید تا راهکارهای بازاریابی در لینکدین را بیشتر بشناسیم.

اولین قدم: صفحه لینکدین برند خود را بسازید.

صفحه لینکدین کسب‌وکار شما به کاربران لینکدین درباره کسب‌وکار، برند و زمینه شغلی شما اطلاعات می‌دهد. برای داشتن صفحه تجاری لینکدین، ابتدا باید یک صفحه شخصی داشته باشید و سپس برای صفحه کسب‌وکار خود اقدام کنید.

مرحله اول: کسب‌وکار را به پروفایل خود اضافه کنید.

  • بدین منظور بر روی آیکون Work در سمت راست بالای صفحه نخست (homepage) لینکدین خود کلیک کنید.
  • بر روی Create a Company Page کلیک کنید.
  • نوع صفحه‌ای که می‌خواهید داشته باشید را با توجه به گزینه‌های داده شده انتخاب کنید.
راهکارهای بازاریابی در لینکدین - مراحل ساخت اکانت کسب‌وکار
  • شناسه صفحه، اطلاعات شرکت یا موسسه و دیگر جزئیات پروفایل را وارد کنید.
  • تیک تایید را بزنید. با زدن این تیک شما تایید می‌کنید که شما از طرف شرکت یا موسسه مورد نظر حق ایجاد صفحه را دارید.
  • در انتها بر روی دکمه ایجاد صفحه کلیک کنید.

توجه داشته باشید که اگر آدرس ایمیل تایید شده مرتبط با حساب لینکدین خود ندارید، از شما خواسته می‌شود که آدرس ایمیل خود را اضافه و تایید کنید. همچنین اگر اکانت لینکدین شما تازه ساخته شده باشد و یا تعداد کافی اتصال (connection) نداشته باشید، خطا دریافت می‌کنید.

حال که صفحه شما ساخته شده است، لینکدین URL خاصی به صفحه شما اختصاص داده است. شما می‌توانید این URL را تغییر دهید. مراحل تغییر URL پروفایل در تصویر زیر نشان داده شده است.

راهکارهای بازاریابی در لینکدین - تغییر URL

مرحله دوم: برای کسب‌وکارتان لوگو و عکس قرار دهید.

عکس کاور (cover image) نشان دهنده زمینه کسب‌وکار شماست و ابعاد آن باید 768*1536 پیکسل باشد. همچنین آرم شرکت را در عکس پروفایل خود قرار دهید. بدین منظور از آرم مربع در ابعاد 300*300 پیکسل استفاده کنید. این کار باعث می‌شود لوگوی شما در پروفایل لینکدین کارمندان شما نیز نشان داده شود.

از این مرحله به راحتی نگذرید. داده‌های کمپانی لینکدین نشان می‌دهد شرکت‌هایی که آرم دارند، 6 برابر بیشتر ترافیک به دست می‌آورند.

مرحله سوم: برای کسب‌وکار خود توضیح بنویسید.

شما 2000 کاراکتر برای توصیف شرکت خود در دست دارید. این بخش بسیار مهم است پس بهتر است از تیم بازاریابی و محتوای خود برای نوشتن این پیام کمک بگیرید. باید زمینه کاری‌تان را به نحوی توضیح دهید که بتوانید فالوورهای بیشتری جذب کنید. در این میان 156 کاراکتر اول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا در پیش نمایش گوگل در صفحه شرکت شما نمایش داده می‌شود.

در زیر توضیحات می‌توانید حداکثر 20 تخصص شرکت را اضافه کنید که به عنوان برچسب یا کلمه کلیدی عمل می‌کنند تا افراد شما را پیدا کنند. پس از این بخش نگذرید. حتما محصولات، خدمات و نقاط قوت کسب‌وکار خود را در این قسمت به درستی نشان دهید.

اگر برای نوشتن توضیحات و برچسب‌ها ایده‌ای ندارید، صفحه‌های هم صنعتی‌های خود را بررسی کنید و یا ببینید مردم برای صحبت از شما و صنعت شما از چه کلماتی استفاده کرده‌اند. بهتر است از دید مشتریان خود به این موضوع نگاه کنید.

مرحله چهارم: جزئیات خواسته شده را کامل کنید.

URL وب‌سایت تجاری خود را وارد کنید. سپس دیگر اطلاعات همچون صنعت، اندازه شرکت، سال تاسیس و نوع آن (دولتی، خصوصی، آموزشی و غیره) را ارائه دهید. حداقل یک لوکیشن از مکان شرکت خود مشخص کنید.

اگر عضو گروه‌های خاصی در لینکدین هستید که تمایل دارید در پروفایل شرکت شما نشان داده شود، می‌توانید اسامی آن‌ها را در بخش مناسب بنویسید. در غیر این صورت این بخش می‌تواند خالی بماند.

راهکارهای بازاریابی در لینکدین - جزئیات پروفایل تجاری لینکدین

مرحله پنجم: صفحه خود را منتشر کنید.

با فشردن دکمه انتشار (Publish)، صفحه لینکدین شرکت شما تکمیل و آماده فعالیت است. با زدن دکمه نمایش به اعضا (Go to member view) در گوشه بالایی سمت راست صفحه خود، می‌توانید نحوه نمایش صفحه به دیگران را ببینید. اگر از آن راضی هستید که عالی است اما اگر مورد رضایت‌تان نیست، بر روی صفحه مدیریت (Manage) کلیک کنید و هر تغییری که لازم است را اعمال کنید.

مرحله ششم: مدیر صفحه داشته باشید.

برای مدیریت صفحه لینکدین کسب‌وکار خود می‌توانید برخی کارمندان خود را به عنوان مدیر صفحه مشخص کنید. بدین منظور بر روی آیکون من (Me) در بالای صفحه لینکدین خود کلیک کنید و سپس صفحه شرکت را در قسمت مدیریت انتخاب کنید. بر روی ابزار مدیرت (Admin tools) در گوشه سمت راست بالا کلیک کرده و ادمین‌های صفحه (Page admins) را انتخاب کنید. برای انتخاب افراد تیم خود، باید در لینکدین خود با آن‌ها در ارتباط (connect) باشید. دراین صورت با انتخاب نام آنها در قسمت ادمین‌های صفحه، آن‌ها را مدیر صفحه قرار می‌دهید.

در انتها بر روی دکمه ذخیره تغییرات (Save changes) کلیک کنید تا تیم شما اضافه شوند.

ایجاد استراتژی بازاریابی در لینکدین

راه اندازی صفحه کسب‌وکارتان راحت بود اما قسمت سخت کار داشتن استراتژی مناسب برای استفاده حداکثری از این صفحه است. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از ابزارهای بازاریابی لینکدین برای به دست آوردن راهکارهای جید در جهت رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید.

برای خود اهداف هوشمند قرار دهید. اگر در ابتدای کار برای تعیین اهداف خود زمان نگذارید، هرگز نمی‌دانید که به آن‌ها می رسید یا خیر. لینکدین از جهات مختلفی از مشاغل حمایت می‌کند. باید بدانید در پس بازاریابی کسب‌وکار خود از طریق لینکدین به چه هدفی می‌خواهید برسید؟ آیا می‌خواهید شبکه‌ای برای فروش آنلاین داشته باشید؟ می‌خواهید خود را به عنوان مشاور معرفی کنید؟ و یا به دنبال جذب نیروی با استعداد هستید؟ اینکه هدف شما از جنبه‌های مختلفی تشکیل می‌شود و یا فقط به یک منظور است، فرقی ندارد. در هر صورت شما باید اهداف خود را هوشمند مشخص کنید. اهداف هوشمند خاص، قابل دستیابی، مرتبط و دارای محدویت زمانی هستند.

برای انتقال پیام صحیح، شناختن افرادی که مخاطب هدف شما را تشکیل می‌دهند بسیار مهم است. همچنین اگر هدف شما در استفاده از لینکدین استخدام است، حتما نیازهای کارمندان و کاندیداها را در نظر بگیرید.

راهکارهای بازاریابی در لینکدین: نکات و ایده‌ها

تنها ساختن اکانت لینکدین کسب‌وکار، به معنای جذب خود به خودی فالوورها نیست. باید راهکارهای بازاریابی را به درستی به کار برید. در ادامه چند نکته و ایده برای بالا بردن شانس موفقیت تجارت شما می‌گوییم.

1. کارمندان خود را به اتصال با صفحه لینکدین شرکت تشویق کنید.

همکاران و کارمندان شما بهترین منبع برای رشد دایره مخاطبان شما هستند. طبق نتایج کمپانی لینکدین، تاثیر ارتباطات کارمندان، 10 برابر بیشتر از فالوورهای دیگر است. کارمندان بزرگترین مدافع شما هستند و با اضافه کردن آن‌ها به فالوورهای خود، می‌توانید به اتصالات آن‌ها نیز نزدیک شوید. کارمندان را تشویق کنید تا سمت‌شان در شرکت شما را به پروفایل لینکدین خود اضافه کنند. در این صورت صفحه شرکت شما به پروفایل آن‌ها لینک می‌شود و پروفایل آن‌ها نیز در صفحه شرکت شما نمایان می‌شود.

2. محتوای ارزشمند منتشر کنید.

بهترین راه افزایش تعداد مخاطبان و حفظ فالوورها، ارائه مرتب مقالات ارزشمند و همچنین به روز رسانی‌های شرکت است. توصیه کمپانی لینکدین به ارائه یک بار در هفته است. قابل توجه است که پست‌های شما علاوه بر مشاهده در صفحه لینکدین شرکت‌تان، در خبر خوان فالوورهای شما هم نمایش داده می‌شوند.

اگر خبر، پست یا مقاله ای از منبعی دیگر توجه شما را جلب کرد و اطلاع از آن به نفع فالوورهای شما هم می‌باشد، می‌توانید آن را به اشتراک گذارید. در این صورت از طرفی نشان می‌دهید که صنعت خود را زیر نظر دارید و از طرف دیگر اتصالات مهمی با مشاوران و بزرگان صنعت خود برقرار می‌کنید. برای این چنین پست‌هایی حتما ردی از کسب‌وکار خود قرار دهید و به کپی کردن URL بسنده نکنید.

برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات تخصصی بیشتر، سعی کنید مقاله‌هایی در اکوسیستم لینکدین منتشر کنید. در این صورت مقاله در صفحه شما منتشر نمی‌شود اما تیم رهبری یا چهره‌های کلیدی شرکت شما این مقالات را از پروفایل خود منتشر می‌کنند و در این صورت به تقویت شرکت شما در لینکدین کمک می‌شود.

3. تولید محتوای بصری را فراموش نکنید.

با وجودیکه لینکدین یک شبکه اجتماعی تجاری است اما باز هم نیاز به تمایز دارید. ارسال مقاله‌هایی که فقط متنی هستند این تمایز را ایجاد نمی‌کند اما استفاده از تصاویر قطعا به شما کمک خواهد کرد. آمار لینکدین نشان می‌دهند پست‌هایی که شامل تصویر هستند، 98% کامنت بیشتری به دست می‌آورند.

همچنین اگر کانال یوتیوب یا آپارات نیز دارید، از صفحه لینکدین، به ویدیوهای خود لینک دهید. در حالیکه سایر شبکه‌های اجتماعی شما را ملزم به بارگذاری ویدیو در پلت فرم خود می‌کنند، لینکدین فیلم‌های یوتیوب را به صورت خودکار در خبرخوان فالوورها پخش می‌کند و این اتفاق 75% نرخ اشتراک گذاری بیشتری را برای شما رقم می‌زند.

4. از مزایای گروه‌های لینکدین استفاده کنید.

مشارکت فعال در گروه لینکدین، شما را با سایر متخصصان و مشاغل موجود در زمینه کسب‌وکارتان آشنا می‌کند و شرکت در بحث‌های گروه بازدید از صفحه شما را بیشتر می‌کند. بدین منظور برای پیدا کردن گروه‌هایی موازی با اهداف تجاری‌تان، یا از گزینه جستجو در بالای صفحه خانه پروفایل لینکدین خود استفاده کنید و یا از پیشنهادات لینکدین. همچنین می‌توانید بر اساس موضوعات مختلف یا صنعت خود، گروه جدید ایجاد کنید. همچنین اگر عضو انجمن خاصی هستید، بررسی کنید که آیا گروهی در لینکدین دارد؟ این گروه می‌تواند منبع ارزشمندی برای شبکه سازی و توسعه حرفه‌ای شما باشد.

اگر گروهی ایجاد می‌کنید یا عضو گروهی می‌شوید، در صورت تمایل، می‌توانید آن را به عنوان گروه برجسته در صفحه شرکت خود قرار دهید. برای این کار، بر روی نماد من (Me) در بالای صفحه لینکدین خود کلیک کرده و سپس قسمت مدیریت صفحه شرکت خود را انتخاب کنید. سپس برگه نمای کلی (Overview) را انتخاب و به گزینه گروه‌های ویژه (Featured groups) بروید. در این قسمت می‌توانید حداکثر سه گروه به صفحه شرکت خود اضافه کنید.

5. صفحات ویترین را امتحان کنید.

صفحات ویترین مانند زیر دامنه‌های صفحه شرکت شما هستند. و به شما این امکان را می‌دهند تا بخشی از تجارت خود را در معرض نمایش قرار دهید. کاربران لینکدین نیز می توانند در صورت تمایل یک یا چند صفحه از صفحات ویترین شما را دنبال کنید. شما به صورت پیش فرض می توانید تا 10 صفحه ویترین ایجاد کنید اما در صورت نیاز به تعداد بیشتر، می توانید درخواست پشتیبانی برای لینکدین بفرستید.

برای ایجاد صفحه ویترین، بر روی نماد من (Me) در بالای صفحه لینکدین خود کلیک کرده و قسمت مدیریت صفحه شرکت خود را انتخاب کنید. بر روی ابزار ادمین (Admin tools) در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و سپس بر روی گزینه ساخت صفحه ویترین (Showcase Page) کلیک کنید.

راهکارهای بازاریابی در لینکدین - صفحات وابسته گوگل

تعداد فالوورهای صفحات ویترین معمولا کمتر از تعداد فالوورهای صفحه اصلی است اما فالوورهای صفحات ویترین این مزیت را دارند که از به روز رسانی‌ها و اطلاعات جدید در بخش مورد علاقه خود با خبر شوند. این روابط برای فالوورها با ارزش است.

6. با کمک ابزارهای چند زبانه جهانی شوید.

اگر در کشورهایی که انگلیسی زبان اصلی آن‌ها نیست، مشتری دارید یا می‌خواهید مشتری داشته باشید، می‌توانید توضیحات سفارشی شرکت خود را به 20 زبان مختلف ایجاد کنید. این توضیحات برای کاربران با توجه به زبانی که انتخاب می‌کنند نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توانید نام شرکت خود، محتواها و به روز رسانی‌ها را به زبان‌های مختلف ظاهر کنید. این کار روشی عالی برای ارتباط بین المللی با کاربران لینکدین است.

7. الگوریتم لینکدین را بشناسید.

درحالیکه اکثر شبکه‌های اجتماعی اسرار الگوریتم خود را پنهان می‌کنند، لینکدین اطلاعات کاملی از نحوه عملکرد الگوریتم خود می‌دهد. خلاصه‌ای از این الگوریتم بدین صورت است:

  • رباتی وجود دارد که محتوای شما را در یکی از دسته‌های اسپم، کیفیت پایین و خوب قرار می‌دهد. همانطور که شما علاقه دارید رتبه بندی لینکدین شفاف باشد و برای آن هدف گذاری می‌کنید، نیاز به محتوای با کیفیت هم دارید.
  • الگوریتم لینکدین میزان تعامل کاربر را محاسبه می‌کند. آیا پست شما لایک یا به اشتراک گذاشته می‌شود؟ کاربران آن را از خبرخوان خود مخفی یا به عنوان اسپم علامت گذاری می‌کنند؟ در اینجا باز هم کیفیت مهم است اما ارتباط برقرار کردن هم مهم است. اطمینان حاصل کنید که پست‌های شما با مخاطبانتان ارتباط برقرار می‌کند. به مخاطبان دلایلی ارائه کنید که وارد تعامل با شما شوند نه اینکه پست‌هایتان را مخفی کنند.
  • الگوریتم بر اساس کیفیت اکانت و شبکه شما، بررسی‌های بیشتر را برای اسپم کردن یا اعتبار دادن انجام می‌دهد. تعامل در این مرحله نیز بسیار مهم است.

البته این‌ها بخش کوچکی از الگوریتم بودند. برای اطلاع بیشتر از جزئیات و راهکارها می‌توانید مقاله “How the LinkedIn Algorithm Works” را مطالعه کنید.

8. تبلیغات لینکدین را در راهکارهای بازاریابی خود بگنجانید.

کاربران لینکدین اطلاعات دقیقی درباره علایق حرفه‌ای، انجمن‌ها و مهارت‌های خود به لینکدین می‌دهند. این بدین معناست که لینکدین از قابلیت‌های هدفمندی استثنایی برخوردار است. پس می‌توانید با کمک لینکدین تبلیغات هدفمندی با توجه به مخاطبان مورد نظر خود داشته باشید. لینکدین چند راه برای تبلیغات قرار داده است که به صورت خلاصه بدین شرح هستند:

  • محتوای حمایت شده (Sponsored content): از طریق محتوا خود را در دیدرس مخاطبان بیشتری قرار می‌دهید و چشم‌ها را به سوی صفحه کسب‌وکار خود هدایت می‌کنید.
  • تبلیغات متنی (Text Ads): این تبلیغات به صورت پرداخت به ازای هر کلیک (CPC) یا پرداخت به ازای بازدید (CPM) هستند و در صفحه اصلی لینکدین، صفحات پروفایل‌ها، گروه‌ها، نتایج جستجو و غیره نمایش داده می‌شوند.
  • دعوت نامه‌های حمایت شده (Sponsored InMail): این روش شبیه به ایمیل مارکتینگ است اما در محیط لینکدین اتفاق می‌افتد. شما می‌توانید تبلیغات شخصی سازی شده‌ای به اینباکس کاربران لینکدین بفرستید. این پیام‌ها تنها زمانی که کاربران آنلاین باشند به دست آنها می‌رسد.

منابع

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.